Solo mode: []
Solo mode is the single-player option of the game in which you join the unbounded gang and start out low ranked and compete to dominate all of the districts to raise in rank. City Limits, Upper Westside, Williams Way, Lower Eastside Old Town, Shatter Port, Tower Heights, City Center, and Ghost Bay are the seven Districts to take over.
Game Modes:
When playing the game there are five modes, Domination Race, Shindo Racing, Frag Attack, Drift Attack, and Time Attack.
Domination Race
Domination Race Mode
The basic mode of the game. You drive the track while using your power bar to destroy your opponents in your way. As well as use the same power bar to make shorts cuts and destroy targets on the road.
Shindo Racing
Shindo Racing Mode
Unlike Domination Race, You can only use your power bar to nitro and cannot destroy your opponents. Nor can you create shorts where you normally could in the Domination Race.
Frag Attack
Frag Attack Mode
In this mode, your aim is to destroy as many Cops on the track as possible within a limited amount of time. For every racer, you destroy or creating short cuts you gain points for the score and gain more time on the clock.
Drift Attack
Drift Attack Mode
In this mode its all about the drift. Set on a timer you have to preform drifts to earn points and gain more time on the timer.
Time Attack
Time Attack Mode
It’s all about completing one lap around the track to get the fastest time. Collecting collectible freezes the timer and adds to your power bar.
Vehicles[]
There are a total of 49 vehicles in Unbounded, 14 of which are available as DLC. Most of these cars are completely new fictional machines made for the game. However, four machines from previous Ridge Racer games return to Unbounded under new names: the Ridge Racer 6 iteration of the Soldat Crinale («Crinale»), the Kamata Fiera («Ridge Racer»), the Assoluto Bisonte («Ridge Racer Type 4»), and the Kamata RC410 («Ridge Racer 7»). The Crinale also has the Kamata name in the paint, suggesting that the car may have been co-developed with them during the events of the game, or this may possibly have been a devloper oversight.
Street Class
- Wolfseye GT
- Motega XR
- Grover LE
- Gremlin GS
- Ashburn ’72
- Roadwolf (DLC)
- Gallows (DLC)
- Ridge Racer (DLC)
- Soulcalibur (DLC, skin for the Wolfseye GT)
Race Class
- Crimson TT
- Dorean LE
- Kinghawk GT
- Hotfoot GS
- Wraithe XR
- Nakamura Racer ’70
- Mariachi (DLC)
- Ghoster (DLC)
- Ridge Racer Type 4 (DLC)
- Pac-Man (DLC, skin for the Kinghawk GT)
- Tekken (DLC, skin for the Crimson TT)
Super Class
- Sylvian Type 8
- Crosshare XR
- Wolfram GS
- Hurricana CX
- Grimnir 720
- Crinale (Unlocked by completing «The Final Battle» event with 3 stars)
- Reaper (DLC)
- Immortal (DLC)
- Ridge Racer 7 (DLC)
- Galaga (DLC, skin for the Hurricana CX)
- Ace Combat (DLC, skin for the Sylvian Type
Shindo Race
- Shindo Wolfseye
- Shindo Motega
- Shindo Kinghawk
- Shindo Sylvian
- Shindo Grover
- Shindo Hotfoot
- Shindo Wraithe
- Shindo Ashburn
Shindo Drift
- Shindo Crimson
- Shindo Dorean
- Shindo Gremlin
- Shindo Crosshare
- Shindo Wolfram
- Shindo Hurricana
- Shindo Grimnir
- Shindo Nakamura
Ridge Racer Extended: что вы получите
Ridge Racer — это игра по сниженной цене — ее розничная розничная цена в магазинах составляет 19,99 фунтов стерлингов, а в PlayStation Store — 16,99 фунтов стерлингов — с ограниченным количеством контента. Но вы можете удвоить количество машин и трасс в игре (с пяти и трех соответственно до 10 и шести), загрузив дополнительный пакет Gold Pass, который предоставляется бесплатно до 31 марта, если вы активируете код, прилагаемый к игре, и также включает несколько музыкальных треков. После этого Gold Pass будет стоить 5,49 фунтов стерлингов. Машины, треки и музыку также можно купить индивидуально.
Image
Мультиплеер разделен на синхронные и асинхронные соревнования. Сетевые сражения позволяют создавать лобби или присоединяться к ним, чтобы участвовать в гонках против восьми других игроков в режиме реального времени. Владельцы лобби могут указать, разрешен или запрещен Nitro, есть ли «резиновая лента», чтобы увеличить скорость отставания конкурентов, и будет ли комната открыта только для друзей или публики. В холле вы можете отправлять сообщения товарищам по команде и соперникам, выбирая их из заранее записанных фраз, но в противном случае общение заблокировано.
Что касается асинхронности, вы можете загрузить данные о призрачных гонках практически любого, кто играет в игру, и соревноваться лицом к лицу с лучшим временем. Проблема заключается в том, что благодаря структуре улучшений в игре любой, кто выше вашего текущего гоночного уровня, будет иметь более быструю машину и гораздо более качественные обновления, поэтому соревноваться стоит только с гонщиками того же уровня, что и вы. Но при поиске данных-призраков для загрузки вы не можете фильтровать по уровню драйвера, что делает поиск подходящего противника болезненным блужданием по меню (хотя игра утверждает, что вы можете это сделать, эта функция не работала в нашей обзорной сборке).
Играйте в игру без подключения к Интернету, и подавляющее большинство ее функций не работают, что затрудняет работу игроков, которые владеют версией Vita только для Wi-Fi и хотят играть в дороге. Главное ощущение, что это игра, разработанная командой фанатов аркадных гонок, которым было велено представить социальный онлайн-геймплей.
Утверждать, что японские разработчики игр не понимают, как элегантно работать в сети — это клише (и такие игры, как Dark Souls и, тем более, Monster Hunter, многое опровергают). Но всеобъемлющей структуре Ridge Racer не хватает срочности, последовательности и элегантности. Короче говоря, это беспорядок.
Это отчаянный позор, так как управление автомобилем как никогда радует. Действительно, вы сможете с удовольствием поиграть в игру в течение нескольких часов, прежде чем реальность заброшенной надстройки станет полностью очевидной. Это одно из самых больших разочарований системы и года.
3/10
Synopsis[]
Ridge Racer Unbounded offers a number of changes that depart from traditional Ridge Racer gameplay. Announced additions to the game include the ability to design and share tracks and a new emphasis on vehicular combat.
While Ridge Racer Unbounded was originally scheduled for release in North America and Europe in early March 2012, Namco announced a delay just before the planned release, stating that they wanted to allow more time «to pack the disc with features that will truly make the game sing.» The game was released on 27 March 2012 in North America, 30 March 2012 in Europe and 5 April 2012 in Australia on all platforms. However, the Japanese release is so far unconfirmed. Despite this, the game seems to borrow inspiration from Critical Velocity (クリティカルベロシティ, Kuritikaruberoshiti), a video game released in 2005 that was released only in Japan.
Trivia[]
- This is the first (and currently only) Ridge Racer game to feature visual damage on vehicles and buildings.
- Critical Velocity, a game also developed by Namco, also allows cars to be visually damaged.
- Other racing games that have this feature are the Burnout and Split/Second game series.
- This game, alongside Ridge Racer Vita, is often cited as one of the two games to start the ongoing Ridge Racer hiatus.
- A free-to-play version called Ridge Racer Driftopia, inspired by Unbounded, was announced on 12 April 2013. A beta version was released for Windows and PlayStation 3 in August 2013. On 19 June 2014, Bandai Namco announced that Driftopia had been cancelled, and the beta servers were shut down on 15 August 2014.
- This is the only Ridge Racer game that was ported to PCs, unlike previous installments that were only available on consoles.
Reception[]
Publication | Score | ||
---|---|---|---|
PC | PS3 | Xbox 360 | |
Destructoid | N/A | N/A | 5.5/10 |
Edge | N/A | N/A | 9/10 |
Eurogamer | N/A | N/A | 8/10 |
Game Informer | N/A | 6.75/10 | 6.75/10 |
GameRevolution | N/A | N/A | |
GameSpot | 8/10 | 8/10 | 8/10 |
GameTrailers | N/A | N/A | 7.6/10 |
GameZone | N/A | 8.5/10 | N/A |
IGN | 8.5/10 | 8.5/10 | 8.5/10 |
OXM (US) | N/A | N/A | 6.5/10 |
PC Gamer (UK) | 80% | N/A | N/A |
PSM | N/A | 7/10 | N/A |
The Daily Telegraph | N/A | N/A | |
Digital Spy | N/A | N/A |
Ridge Racer Unbounded received «average» reviews on all platforms according to the review aggregation website Metacritic. 411Mania gave the PlayStation 3 version a score of eight out of ten, calling it «a welcome addition that fans of the genre should not ignore.» The Digital Fix gave the Xbox 360 version a score of eight out of ten, saying, «Everyone involved deserves a huge pat on the back for Ridge Racer Unbounded — Namco for having the stomach and recognition for change and Bugbear for reinventing an aging and tired series.» The Guardian gave the same console version a similar score of four stars out of five, saying that its frustrating moments «are far outweighed by the deeply satisfying ones. It’s anarchic, well designed, thrilling to behold and will put a massive grin on any true petrol-head’s face.» The Daily Telegraph likewise gave the same console version four stars out of five, saying, «The problem with Unbounded is that it doesn’t seem comfortable sharing its secrets with you. It’s called Ridge Racer, it looks like Burnout, and anyone who has played an arcade racer will, not unreasonably, expect a certain handling model…Unbounded is not that game.»
However, Digital Spy gave the same console version three stars out of five, saying that it «lacks the sparkle of games such as Split/Second or Burnout. The destruction elements feel a bit weak, the cars control poorly at times and the computer AI is truly merciless. The biggest problem, though, is the lack of a proper tutorial in the game, a sure-fire way to alienate many players almost instantly.» Destructoid gave the Xbox 360 version 5.5 out of ten, praising its «surprisingly good map editor», but criticizing the level design and the poor lighting conditions during sunset scenes, stating that «the lighting makes driving much harder than it needs to be,» and suggesting players play the 2010 Need for Speed: Hot Pursuit game instead.
Прием
Прием | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ridge Racer без границ получил «средние» отзывы на всех платформах согласно обзор агрегирования интернет сайт Metacritic.
411Mania поставила версии для PlayStation 3 восемь из десяти, назвав ее «долгожданным дополнением, которое поклонники жанра не должны игнорировать».Цифровое решение дал версии для Xbox 360 восемь баллов из десяти, заявив: «Все участники заслуживают огромной похвалы за Ridge Racer без границ — Namco за смелость и признание перемен и Bugbear за новое изобретение стареющей и уставшей серии ».Хранитель дал той же консольной версии аналогичную оценку в четыре звезды из пяти, заявив, что ее разочаровывающие моменты «намного перевешивают те, которые приносят глубокое удовлетворение. Она анархична, хорошо спроектирована, захватывающая на вид и вызовет широкую улыбку на любом истинном бензине. лицо головы «.Дейли Телеграф также дал той же версии консоли четыре звезды из пяти, сказав: «Проблема с Неограниченный в том, что ему неудобно делиться с вами своими секретами. Это называется Ridge Racer, это выглядит как Выгореть, и любой, кто играл в аркадные гонщики, не без оснований будет ожидать определенной модели управляемости …Неограниченный это не та игра «.
Тем не мение, Цифровой шпион дали той же версии консоли три звезды из пяти, заявив, что ей «не хватает блеска таких игр, как Доли секунды или же Выгореть. Элементы разрушения кажутся немного слабыми, машины временами плохо управляются, а компьютерный ИИ действительно беспощаден. Однако самая большая проблема — это отсутствие надлежащего обучения в игре, а это верный способ почти мгновенно оттолкнуть многих игроков ».Деструктоид поставил Xbox 360 версии 5.5 из десяти, похвалил ее «удивительно хороший редактор карт», но критикуя дизайн уровней и плохие условия освещения во время заката, заявив, что «освещение делает вождение намного сложнее, чем должно быть», и предлагая игрокам сыграть в 2010 Жажда скорости: горячая погоня игра вместо этого.
Разработка
Ridge Racer без границ предлагает ряд изменений, которые отходят от традиционных Ridge Racer геймплей. Анонсированные дополнения к игре включают возможность создавать и делиться трассами, а также новый акцент на боевых действиях на автомобилях.
Пока Ridge Racer без границ изначально планировалось выпустить в Северной Америке и Европе в начале марта 2012 года, Namco объявила о задержке непосредственно перед запланированным выпуском, заявив, что они хотят дать больше времени, чтобы «наполнить диск функциями, которые действительно заставят игру петь». Игра была выпущена 27 марта 2012 года в Северной Америке, 30 марта 2012 года в Европе и 5 апреля 2012 года в Австралии на всех платформах. Однако японский релиз пока не подтвержден. Несмотря на это, игра, кажется, черпает вдохновение у Критическая скорость (ク リ テ ィ カ ル ベ ロ シ テ ィ, Куритикаруберошити), видеоигра, выпущенная в 2005 году и выпущенная только в Японии.
Ridge Racer Driftopia
А бесплатная игра версия называется Ridge Racer Driftopia было объявлено 12 апреля 2013 года.[нужна цитата ] А Версия для Windows и PlayStation 3 была выпущена в августе 2013 года. 19 июня 2014 года Bandai Namco объявила, что Дрифтопия была отменена, а бета-серверы были закрыты 15 августа 2014 года.
Development[]
Ridge Racer Unbounded started off as an unrelated prototype for what would’ve been a new IP by Bugbear. It wasn’t really meant to be related to Ridge Racer. However, upon seeing Blur and Split/Second bomb sales wise despite critical acclaim, Bugbear felt it would be too difficult to launch a new IP and instead accepted Namco’s request to attach the Ridge Racer name to the title.
Up to the release of the game, Bugbear has been trying to add as much content as possible, as a result of the aforementioned games failing. Bugbear hope it will justify the game being sold at full price, but worries that it won’t be quite enough.
As for the future of the series, Namco saw the game as what would’ve been a start of a separate series. Had it succeeded in sales, there would’ve been a sequel.